Salam Aidil Adha! Selamat Mengerjakan Ibadah Korban...

Assalamualaikum w.b.t.,

Jika diizinkan oleh Allah s.w.t. dengan rahmatnya masih memberikan kita ruang untuk terus menghirup udara esok hari yang merupakan 9 Zulhijjah hari wukuf bagi mereka yang mengerjakan Haji dan peluang untuk kita sama-sama mengejar satu lagi hari berbaki untuk direbut dalam bulan ini untuk mendapat ganjaran berganda dengan mengerjakan puasa sunat 9 zulhijjah.

Puasa hari Arafah ialah puasa sunat pada hari kesembilan Dzulhijjah yang disunatkan bagi mereka yang tidak melakukan ibadah haji. Kelebihan berpuasa pada hari ini ialah ia dapat menghapuskan dosa-dosa setahun yang telah lalu dan dosa setahun yang akan datang, sebagaimana hadis yang telah diriwayatkan daripada Abu Qatadah al-Anshari ra:

Dan Rasulullah SAW ditanya tentang berpuasa di hari ‘Arafah.
Maka Baginda bersabda:
“Ia menebus dosa setahun yang telah lalu dan setahun yang akan datang.”
(Hadith Riwayat Imam Muslim)

Sempena Sambutan Aidil Adha yang bakal menjelang, disusun sepuluh jari mohon kemaafan sahabat, taulan dan semua yang menziarahi blog ini dari semua kekhilafan diri ini. Semoga ibadah korban yang dilakukan tahun ini akan diterima oleh Allah s.w.t. dan dianugerahkan dengan keampunan dari dosa-dosa yang lalu. Amin.

Wassalamualaikum w.b.t.,

-----

Pesan orang alim, khinzir tetap haram walau disamak kemudiannya disembelih mengikut cara Islam. Begitu juga perkara yang menjurus kepada maksiat, bagaimana sekali pun disucikan akhirnya tetap tergelincir juga ke lembah yang tidak diredhai oleh Allah s.w.t.

Comments

  1. MY TESTIMONY FROM A LEGITIMATE MONEY LENDER

    Hello Everybody
    My name is Mrs.Irene Azlin. I live in Malaysia and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $70,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 4 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of$70,000.00. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs.Irene Azlin, that refer you to him. contact DR KELLY WILLIAMS,via email:(kellywilliawsfinancial@gmail.com) Thank you.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Adakah Anda Tahu Apa Itu AKPK?

Pelepasan Cukai Taksiran Tahun 2022, e-FIling Cukai 2023 (Dikemaskini 20/DEC/2022)

Repair Master Boot Record (MBR) ACER MS Vista OS and Data Recovery