Assalamualaikum w.b.t.,

Hidup di dunia yang sementara ini banyak mengabui mata kita tentang matlamat kehidupan yang sebenarnya. Kita semakin terdesak dengan himpitan kehidupan dan berlumba-lumba untuk mencari kehidupan yang lazimnya lebih menampakkan keduniaa semata-mata.
Apakah ada di antara pelaburan yang semakin hari semakin kurang diberikan tumpuan? Namun, apakah kita menidakkan keperluan yang perlu kita sediakan di dunia bagi persediaan akhirat? Bagaimanakah pula pelaburan di dunia yang wajar dilakukan untuk persediaan akhirat kita? Wajar rasanya kita sama-sama bincangkan dan jadikan maklumat bersama ini sebagai panduan kita merentasi dunia untuk menempah tempat yang selesa di akhirat kelak, insyaallah.

Pandangan serta komen rakan-taulan, pak-pak ustaz, profesionalis, akauntan, hartawan, dermawan, pak/mak wan dan sebagainya boleh dikongsi untuk dijadikan panduan disamping memperkuatkan ukhwah sesama kita. Sila diemailkan pandangan anda ke mryteratak@gmail.com.


Wassalam.
5/11/2009
------------
Pemberitahuan: Semua maklumat di blog ini adalah pandangan peribadi melainkan dinyatakan sebaliknya. Sila rujuk kepada institusi atau badan yang berkaitan untuk maklumat lebih lanjut. Sebarang rujukan dari blog ini adalah risiko sendiri.Pengarang tidak bertanggungjawab di atas sebarang masalah yang timbul disebabkan oleh bahan diblog ini.

Monday, December 7, 2009

BARU: TEMPLET Taksiran Cukai dan Zakat Rel. 2

Assalamualaikum w.b.t.,

Templet Taksiran Cukai dan Zakat Rel. 2 yang telah diperbaharui setelah memperbetulkan kesilapan tautan dan pengiraan. Borang ini telah diuji dengan contoh pengisian dan Insyaallah telah bebas kesilapan.

Terima kasih diucapkan kepada semua yang telah memberi komen dan memberitahu kesilapan yang terdapat pada borang.

Sekiranya masih ada "bug", sila maklumkan dengan mengisi komen di bawah. Templet Rel.1 telah dibatalkan dan digantikan dengan Rel.2.

[TEMPLET: Taksiran Cukai dan Zakat Rel. 2 dengan contoh pengisian.]

Semoga bermanfaat.

Yang baik adalah dari Allah s.w.t. dan yang buruk itu dari kelemahan diri ini.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment